Dishonored - The Brigmore Witches "TBW" (A Brigmore boszorkák)

2014.03.13 16:42

Corvo első kalandja nagy sikert aratott és épp ezért volt merész húzás a Dishonored fejlesztőitől, hogy a második kiegészítő, a The Knife of Dunwall főszereplőjének azt a Daudot tették meg, aki az eredeti nyitányában rögtön megöli a Császárnőt.

 

Ám a DLC remekül teljesített, egészen pazar és eddig ismeretlen oldalát mutatta meg a város és Daud is, akire eddig egy szemét gyilkosként gondoltunk csupán. Épp ezért örömteli most már az a tény, hogy a harmadik kiegészítő, a The Brigmore Witches hőse is Daud és újra egy teljesen más oldalát mutatja meg nekünk a karakter.

 

A sztori ezúttal Delilah és kompániája körül bonyolódik, akik az elhagyatott és szebb napokat is megélt Brigmore birtokon élnek. De míg Daud ide eljut, rengeteg más küldetést kell teljesítenie, melyek közül sok a már ismert helyszíneken játszódik, de természetesen megnyílnak Dunwall új területei is. 

Elsőre barátságos a birtok...

 

Összesen 4 pályát kapunk, melyekből az elsőt tulajdonképpen már többször is megjártuk, hisz nem más, mint Daud főhadiszállása. Itt rögtön egy álommal kezdünk, melyben Corvo látogat meg bennünket, akit az előző végkifejletektől függően megölhetünk, de akár ő is végezhet velünk.

 

 

Ha folytatólagosan a The Knife of Dunwall-beli állásunkat töltjük be az új játék indításakor, a káosz értéke, rúnáink és talizmánjaink száma, fejlesztéseink...szóval minden, amit a TKoD-ban megszereztünk, az átkerül a TBW-be is. Mint említettem, a bérgyilkosunk főhadiszállásán kezdünk, ahol nincs más dolgunk, mint begyűjteni pár rúnát, egyeztetni zsoldosainkkal, és felvenni a fegyvereinket. Rögtön ezután egy újabb ismerős helyszínen találjuk magunkat. Ide nemsokkal Corvo szökése után kerülünk be. A Coldridge börtönből az egykori testőr épp megszökött, ám új hősünkkel mi most teljesen más területekre jutunk el, bejárhatjuk az összes szárnyat és dönthetünk a rabok sorsa felől is (kiszabadíthatjuk őket vagy végignézhetjük a kivégzésüket - illetve az utolsó pillanatban be is avatkozhatunk, így mentve meg őket). És ez utóbbi többnyire a Corvo szökésekor őrségben lévő katonákra vonatkozik, akik igen hálásak, ha segítünk rajtuk - persze nem mindenki.

Egy rossz lépés és ugrik az őrség

 

 

Kalandjainkat könnyíti, hogy Daud egy új képességre is szert tesz, az un. Rántásra (Pull) , mellyel első szinten különböző tárgyakat (érme, fejlesztés terv, az ellenség dobható fegyvere, esetleg patkány, vagy nyálkahal stb.) ránthatunk magunkhoz, a második szintre fejlesztve pedig lehetővé válik emberi testek magunkhoz ragadása is. Az erő hasznos lehet, ha pl. távolró akarjuk lecsempészni valakinek az övérőr a tácáját, vagy harc közben az ellenség megragadása, mint élő pajzs. Tudni kell, ha valakit (legyen az ellenség, vagy barát) magunkhoz rántunk, az, amíg benttartjuk az erőtérben teljesen tehetetlenné válik, így választhatunk, hogy azonnal megöljük, fojtással elkábítjuk, vagy a tartás befejezésével egy erős lökéssel eltaszítjuk magunktól.

 

Nem említettem egy igen fontos újdonságot, ami a csonttalizmán "fejlesztése" tulajdonképpen. Ezek a Megrontott csonttalizmánok, amik nem mások, mint készítés közben elrontott sima csonttalizmánok. Annyiban különböznek, hogy a megrontott amellett, hogy valami előnyhöz juttat bennünket, hátránya is van :S Ilyen pl. hogy nem regenerálódik a mana, vagy sokkal észrevehetőbbé válunk stb...

 

Bár a sztori alapját szolgáló boszorkányok a Brigmore birtokon élnek, a történet gerincét mégis Drapers Ward adja. Ez a rész több kisebb területre van osztva, ám összességében két banda uralja. A Kalaposok (Hatters) igen színes mellényekben és kalapokban róják az utcákat, míg a Döglött Angolnák (Dead Eels) helyi kalózok, akik régimódi bárdokkal próbálnak kifilézni minket. Mindkét csoportnak megvannak a maga fegyverei, veszélyei.

 

A játékmenetnek köszönhetően mint egy külső szemlélő is figyelhetjük, ahogy a két csapat összecsap a legkülönfélébb helyeken. Nem kell beavatkoznunk és nagyon sokáig oldalt sem kell választani. A küldetések előtt választhatunk, milyen fegyverekkel indulunk el, milyen segédeszközöket viszünk magunkkal és beválthatunk "szívességeket" is, melyek a különböző bandáknak, személyeknek tett segítségek után jár.

Véres küzdelmek folynak az utcákon

 

Mint mindig, így most is az új ellenfelekkel új fegyverek járnak.

  • Kalaposok: igazából semmi új dolog, egy közönséges polgári pisztoly, meg egy hitvány kard.
 
  • Döglött angolnák: érdekes, sarló-kampó végű bárd és egy újdonság, az eldobható bepalackozott folyami kagyló-nedv (tudjátok, az az undorító zöld köpet, amit a kagylók lövöldöznek), ami savas hatása miatt, ha előttünk törik el az üveg, elég gázos helyzet, hiszes ez a savas lötty a szemünkbe kerül, így az életerőnk és a látóterünk is csökken.
 
  • Boszorkányok: na ők már érdekes ellenfelek. Képesek "villanni", akárcsak Corvo és Daud. Egy vastag és széles pengéjű ...boszorkánykard??? és különböző természetfeletti képességek, többek között valami fémszerű lövedék többszöri kilövése, és a gyilkos-bokor megidézése. Ez a bokor, ha közel vagyunk, a karunkra tekeredve egy pillanatra harcképtelenné tesz minket...akárcsak Brigmore veszélyes vérebei a sírkutyák. Ezek az alattomos jószágok könnyedén megnehezíthetik egy kezdő játékos továbbhaladását, hiszen mikor már azt hitted, hogy megölted az ebet, az (mármint a koponyája) az ürességből nyert energiával újra feléled. Egy megoldás van, hogy végleg elpusztítsuk, ami nem más, mint hogy a koponyát a kutya "megölése" után összetörjük, akár karddal, akár azzal, hogy nekidobjuk valaminek.

Az ijesztő pillanatok egyike

 

A Dishonored: The Brigmore Witches egy újabb bizonyíték arra, hogy a megfelelően összerakott és értő kezek között készülő DLC-ről egy pillanatig nem lehet feltételezni, hogy csak a pénzlehúzásról szólna és valószínű... elnézést, inkább minden rajongó boldogan fizet érte, ha cserébe olyan kalandot kap, amit most Daud kínál a számunkra. És most már nem is tűnik olyan nagyképűnek az a mondat, amit a Bethesda egyik vezetője ejtett el egy interjúban a kiadója kapcsán: "Mi vagyunk a játékvilág Pixarja!".

 

Köszönet a segítségért: Sg.hu